ROCKanje

21 Maj, 2008

Recenzija: The Scarps – CD Self-command

Novi albumi — Autor rockanje @ 17:47

Kontrolisano dinamična, efektna, socijalno orjentisana i angažovana urbopoetika, trojke –The Scarps- može se lirički svesti u tri slovna udarca i zapisa, koji se ogledaju u stihovnom rezu, osmišljenom u drugom rednom zapisu ovog CD ostvarenja-Another system disease. Čini je da je osnovni ipuls i suština upravo tu, u tom trojstvu. Bez okolišanja, ulepšavanja (stvarnosti) i podilaženja (masi, bilo kome), kratko rečeno, pomalo sirovo ali jasno surovo iskazano. Iako je, većinski, materijal podržan i svesno okrenut engleskom govornom području (i internacionalnim ambicijama, verovatno), završne dve numere, naslovi Bez mene i Sa tobom, realizovane su, neočekivano za njih, podjednako uspešno, skladno umešno, na maternjem, srpskom jeziku. Gitarski pasaži, pored kojih vas bubnjarska kanonada polako sustiže i atakuje na vas, potpuno ritmično a dinamično, dozirano pre svega i sa merom, bez raslojavanja i suvišnih momenata, ovo ostvarenje sa trinaest (da li je i to slučajno, baš?) kompozicija, koje, i po njihovom sopstvenom priznanju jesu nastale simbiozom više srodnih žanrova uključujući  punk korene, hard core izraz, dolazeći sve do ivica metala i vraćajući se nazad, dok se, ne bih složio sa tvrdnjom da u ovde ponuđenom muzičkom materijalu ima gotik primesa. Udarnoj postavci (Saša, Ivan i Zlatko) na albumu su dodatnu podršku pružili mnogobrojni muzičari, poput sve učestalijeg posebnog gosta na albumu mnogih ovdašnjih izdanja, Kojota (Eyesburn) na trombonu i Dejana Utvara (perkusije), koji su, svi zajedno i pojedinačno, na sebi svojstven način oplemenili ovu zvučnu zbirku teških udaraca, direktnih pogodaka u sam centar. Vaše pažnje, podrazumeva se.

Milan B. Popović