Direktor Nišvil produkcije Ivan Blagojević
potvrdio je da će prve večeri Nišvil festivala (14 – 17. avgust) nastupiti legendarni
britanski, radijski i klupski DJ, producent i izdavač Gilles Peterson. Iako ni
njegovi solo setovi nikada nisu šablonski, Petersonov nastup u Nišu imaće i
priličnu dozu ekskluziviteta jer će
specijalno za ovu priliku nastupiti u
duu sa možda i najvećom novom nadom acid jazza, jazza i soula, kako u vokalnom
tako i autorskom pogledu – pevačem Džoseom Džejmsom (Jose James).
Mogu se zamisliti u studiju, ali
živi nastup…Nešto bi me moralo natjerati da ponovo okupim “Azru” • Kada sam ja
bio tamo, svi su išli na Lepu Brenu…
Jedna od najintrigantnijih ličnosti
muzičke scene bivše Jugoslavije je, bez dvojbe, frontmen kultne “Azre” Branimir
Džoni Štulić, i to ne samo zbog dubokog i neizbrisivog traga koji je ovaj
kontroverzni autor ostavio u muzici ovih prostora nego i zbog toga što je prije
17 godina odabrao samoizolaciju u holandskom Utrehtu ostavljajući iza sebe sve
što je postigao te uporno odbijajući kontakt sa medijima, kao i priču o
ponovnom okupljanju “Azre”.
Kada smo u četvrtak poslije podne pozvali Džonija u njegov holandski dom,
spremili smo se na to da će i nas, kao i mnoge naše kolege, odbiti. U početku
je sve i ličilo na to. Džoni nam se povišenim tonom požalio na izmišljene ili
isfrizirane intrevjue koji se sporadično pojavljuju u nekim medijima u regionu.
Nekim je novinarima, kaže, u slušalicu izgovorio poneku rečenicu koja bi
poslije doslovno bila pretvorena u feljton, a neki su ga i pogrešno
interpretirali.
- Novinari me koriste kao toalet-papir. Ili
me krate ili natežu - kazao je u svom stilu ovaj legendarni muzičar... Tako
smo sa ovim rokerom u privatnom razgovoru proveli skoro sat. Kada smo već
pomislili da od intervjua nema ništa, Džoni se otvorio i zvanično. S obzirom na
njegov način života i predodžbu koja vlada o njemu, prilično nas je iznenadilo
koliko Džoni poznaje aktuelne informacije s ovih prostora.
Ponovo su se pojavile špekulacije da Vam nude veliki novac da se “Azra” okupi.
- Nemam pojma o tome. Nije to tako jednostavna stvar. Sve ima svoje vrijeme
i svoj tok. To je kompilicirano.
Hoće li se “Azra” ponovo okupiti i uživo zasvirati?
- Ne znam. Ja sam “Azra”. Nešto bi me moralo natjerati na to. To je kao
glad. Kad si gladan, onda hoćeš da jedeš. Onda je to bilo nešto sasvim drugo,
nešto što vučeš iz djetinjstva. Ne znam kakav bi to bio izazov, kako bi to
izgledalo, kako da se čovjek ušteka. Sasvim je drugo vrijeme bilo onda. Ne mogu
zamisliti. Nije to ni hir, ni ćeif, to je posao kao svaki posao.
Nove su generacije stasale, slušaju “Graciju”, “Balkan”…, a Vas nikad nisu
uživo vidjeli na stejdžu. - Kada sam ja bio tamo, svi su išli na Lepu Brenu. Jesam li ja za to sada
kriv? Ili su išli na Merlina. Kada si tamo,
onda te ne primjećuju. Ali, nije to tako strašno.
Da li ste čuli da se Bregović povrijedio nakon pada s višnje? - Da, čuo sam. Proći će ga to. Čitao sam i kako su mu se obradovale
medicinske sestre i šta pričaju o njemu. On želi odmah svirati. - Kad ima rasprodane koncerte. Ko bi to odbio? Vi odbijate, a imali biste i Vi rasprodane koncerte. - Nije to tako jednostavno. Najprije trebate rasprodati, a ne nagađati.
Nisam ja Brega.
Po čemu ste drugačiji? - On proda sve koncerte, a ja ne. Ne mogu se ja nikada mjeriti sa Bregom.
Vidim po “Youtubeu” - ja imam 100.000 slušanja, on milion i po. Znači, deset
puta me šiba…
Cjelokupan tekst dostupan je čitaocima “Dnevnog avaza” i pretplatnicima online
izdanja. Izvor: Dnevni Avaz
Ono što je u nekoliko prethodnih
intervjua najavljivao gitarista sastava Toto, Steve Lukather, sada je i
zvanično objavljeno, Toto više ne postoji. Bilo je dosta nagađanja da li će se
bend raspasti ili ne, niko iz benda nije davao
izjave, ali glasine je potvrdio Lukather:
„Želim da dam zvaničnu izjavu pošto sam u proteklih dana
primio ogroman broj poruka, mail-ova i telefonskih poziva. Istina je da sam
napustio Toto. Ne postoji više Toto. Saopštio sam to momcima iz benda pre
poslednjeg dela naše turneje. Imali smo neslaganja po pitanju pristupa poslu.
Druga činjenica je da sam ja bio jedini koji je bio prisutan od prve probe do
poslednjeg koncerta. Kada je Jeff umro deo nas je nestao sa njim. Proveli smo
mnogo lepog vremena zajedno. Simon je zamenio Jeffa u najnezgodnijem trenutku.
Bobby je bio izvan benda 16 godina, zatim se vratio, a priče o drugim pevačima
već znate.
Ukoliko kao određenu vrstu emotivnog graničnika
uzmemo ostvarenje Srđana Dragojevića "Mi nismo anđeli" koje po svojim
elementima duhovito-nadrealne priče svakako pripada razbarušenoj neobaveznosti,
kako sadržajnoj tako i muzičkoj druge polovine '80-tih, kompletna naša odtadašnja
kinematografija, a samim tim i nepostojeća diskografska industrija koja je,
tehnički gledano trebalo da je proprati, svedena je na mučno i sirovo
preslikavanje sumorne "sadašnjosti" ili na fleš-bekove koji su je
inicirali. Ni traga raznovrsnosti neophodnoj da se stvori potreban spektar
audio-vizuelnog doživljaja koji bi, pak, svojom kreativnošću i novim, višim
dometima uticao na konzumente koji su i sami, kataklizmom društvenih vrednosti,
pre postali ništavne sive individue no raspoloženi i nepretenciozni svaštari, a
njih je u ranijim periodima bilo na svakom koraku. (Dalje)
Knjiga-dokument "Devojčice i dečaci sa Dunava"
Vladimira Nedeljkovića koja je svojevrstan prilog istoriji urbane
kulture Novog Sada predstavljena je u Zavodu za kulturu Vojvodine. Iako se tekstovi odnose na dešavanja od 1962.
do 1972. godine, autor je uspeo da kroz svedočenja samih aktera i
novinskim člancima iz tog doba dočara atmosferu grada u poratnom
vremenu i periodu neposredno pred 60-te kada je polako, ali sigurno
Novi Sad počeo da prima uticaje i sa Zapada. Mladi su slušali Radio
Luksemburg, u Studiju M nedeljom pre podne presnimavali su singlice
koje su "odabrani" donosili iz Londona i posećivali su dva do tri mesta
na kojima su do 22 sata mogli da čuju poneku grupu čiji članovi su
svirali na ručno sklepanim instrumentima. Ipak, svedočenja brojnih
aktera tog neponovljivog vremena ukazuje čitaocu da je to bilo zlatno
vreme novosadske kulture kada su umetnici pratili i stvarali svetske
trendove. (Dalje)
"Posle decenije rima - rekao sve što znam,i nemam šta da dodam... mogu samo još jednom sve iz početka da probam...!"
Kruševacka rep scena jeste scena kojoj dugujem gotovo - sve. Oni su oduvek bili bedem pravih vrednosti kad je emsijanje u pitanju, “odabrani” koji su odabrali da ostanu negde u pozadini, pomno motreći na ostatak scene i nenametljivo utičući na njeno oblikovanje. Šire mase biće da su čule jedino za Suida, a možda ni za njega - ozbiljna poezija sklopljena uz ritam još uvek nije stvar koja interesuje svakoga, mnogi osporavaju ikakvu umetnost u svemu tome - a, istini za volju, poznajem malo ljudi koji su se uopšte potrudili da skontaju o čemu Suid govori u pesmama, iako ga slušaju.
Zapravo,
ako vas najpre zanimaju inovativne mlade snage sa aktuelne doma}e scene, na
koje treba posebno obratiti pa`nju, bolje je da pasuse ~itate od kraja... pa
dokle stignete
Evo ovako trenutno stoje stvari u rokenrol Srbiji,
hvala na pitanju `ivahnijoj, ~ini se, no ikad. Da ne bude zabune, ona
dvodecenijska zlurada trabunjanja da je rokenrol mrtav, ozbiljni ljudi nikada
nisu uzimali za ozbiljno – uvek je bio putokaz generacije (pogotovo ’90-tih) i
samoodr`iv, bez obzira na pasivno prisustvo medija... (Dalje)